דוד אומר שחוץ ממה שה' יציל אותו מהצרה הכללית, גם יעניש את אלו שמלשינים עליו ועוזרים לאויביו להילחם בו. ומתאים לאמרו על מי שיש לו אויבים שמנסים לסבב לו רעה, ולא במישרין.
א לַמְנַצֵּחַ
בִּנְגִינֹת הבנה פנימית של המציאות מַשְׂכִּיל[1] לְדָוִד: ב בְּבוֹא
הַזִּיפִים וַיֹּאמְרוּ לְשָׁאוּל הֲלֹא דָוִד מִסְתַּתֵּר עִמָּנוּ[2]: ג כשתופיע בגלוי עלי אז תושיע אותי לגמרי משאול אֱלֹהִים
בְּשִׁמְךָ הוֹשִׁיעֵנִי ועוד תראה
גבורתך לדון את הדין שיש לי עם הזיפים וּבִגְבוּרָתְךָ תְדִינֵנִי: ד תשמע את עצם תפילתי לגבי הצרה הגדולה של שאול אֱלֹהִים שְׁמַע
תְּפִלָּתִי וגם תטה אוזן לאמירות הפרטיות
כלפי הזיפים התומכים בצרה הזו הַאֲזִינָה לְאִמְרֵי-פִי: ה כי אין מי שיעזור לי שהרי הזיפים זרים לי ולא היה לי דין ודברים איתם
ובכל זאת פוגעים בי[3] כִּי זָרִים קָמוּ עָלַי ושאול מטיל פחדו על כולם שלא יעזרו לי כי יפגע בהם כמו בנוב עיר
הכהנים וְעָרִיצִים בִּקְשׁוּ נַפְשִׁי ובאופן מהותי אינם מתחשבים בטוב בעיניך אלא הולכים נגד רצונך לֹא שָׂמוּ
אֱלֹהִים לְנֶגְדָּם סֶלָה: ו אבל הרי ה' עוזר לי מהצרה של שאול הִנֵּה אֱלֹהִים עֹזֵר לִי וכיון שהוא אדוני ואני עבדו עוזר גם לתומכים אותי אֲדֹנָי בְּסֹמְכֵי נַפְשִׁי: ז (ישוב) ולכן מי שמתנגד לי ומסתכל לראות בנפילתי יתן לו חזרה את רעתו בראשו יָשִׁיב הָרַע לְשֹׁרְרָי וכשתגלה את קיום הבטחתך שאמלוך תאביד אותם[4] בַּאֲמִתְּךָ הַצְמִיתֵם: ח ואז אף שזה קיום הבטחה אזבח זבחי תודה בהתנדבות ולא מצד החובה בִּנְדָבָה
אֶזְבְּחָה-לָּךְ להודות להופעתך המתגלה עלי
ולספר לכולם את טובך אוֹדֶה שִּׁמְךָ ה' כִּי-טוֹב: ט שאז אוכל לומר שגם הצילני מעצם הצרות של שאול ושאר אויבי כִּי מִכָּל-צָרָה הִצִּילָנִי וגם שכל המצטרפים אליו ואויבים לי ראיתי במפלתם ולא יצאו נקיים[5] וּבְאֹיְבַי רָאֲתָה עֵינִי:
[1] נראה שהסיבה שנאמר "משכיל" בכל הפרקים העוסקים בדואג ובזיפים, היא שהם לא האויב עצמו, ורק מסייעים לאויב, ולכן צריך יותר דיוק והבנה כדי לדעת מה להתפלל עליהם.
[2] הסיפור כתוב בשמואל א' פרק כג.
[3] שהרי לא הלשינו על דוד בגלל דבר שעשה להם, אלא כדי למצוא חן בעיני שאול.
[4] פרוש נוסף: "שוררי" מסתכלים עלי (מלשון "שור") כדי לראות את הנהגת ה' בעולם, וחושבים שלא יושיע אותי מהם, ולכן על ידי שתאביד אותם, תתגלה "אמיתך", שאתה אכן עוזר לי, ואתה רק מסתיר את פניך לזמן מוגבל.
[5] הצרה עצמה אינה בעיה, כי צריך יסורים, והעיקר הוא שדוד נושע ממנה ושהוא ראה במפלת אויביו ולא להפך, וזה מוכיח שה' רוצה בו ולא בהם.