המזמור אומר שגם מעשי הרשעים הם חלק מהתכנית של ה', וכך גם עונשם, וה' מוביל את כל מהלך העולם. ומתאים לאמרו להמליך את ה' עלינו, ועל מלכותו על הכל באחרית הימים.
א כשהראה ה' את מלכותו כבר בעבר ה' מָלָךְ אז
כלפי חוץ לבש התגאות על הרשעים אף שמבפנים הוא מנהל גם אותם גֵּאוּת לָבֵשׁ ולבש עוז
שהעולם משתנה מפניו ולא להפך לָבֵשׁ ה' עֹז וחגר אותו כגיבור לפעול דרך העולם הִתְאַזָּר ולכן העולם המיושב יהיה מבוסס לעתיד כי יגיע לשם בזכות מעשיו אַף-תִּכּוֹן
תֵּבֵל ומצד שני לא יתמוטט ממעשי הרשעים כי
ה' נלחם בהם כשצריך בַּל-תִּמּוֹט: ב וכסא מלכותך שיתגלה לעתיד לבוא מוכן כבר מבריאת העולם נָכוֹן כִּסְאֲךָ
מֵאָז ולא רק בעולם הבא גם בעולם הזה אתה
הוא הפועל מֵעוֹלָם אָתָּה: ג והגויים הכובשים את ישראל כמצרים ובבל שנמשלו לנהרות נשאו את ישראל
לגלות ובאמת פעלת אתה דרכם נָשְׂאוּ נְהָרוֹת
ה' אמנם הם הרימו קולם בגאוה כאילו הם
פועלים נגדך נָשְׂאוּ נְהָרוֹת קוֹלָם ולכן גם ישאו עונשם במה שישברו יִשְׂאוּ נְהָרוֹת דָּכְיָם: ד ולעתיד לבוא ככל שקולות המים של גוג ומגוג יותר רבים שמורכב מעמים
רבים מִקֹּלוֹת מַיִם רַבִּים כך יהיה אדיר שברם אַדִּירִים מִשְׁבְּרֵי-יָם[1] וכך יהיה אדיר ה' ברוממותו
כשיראו את שברם אַדִּיר בַּמָּרוֹם ה'[2]: ה ונאמנות עלינו עדותיך שהעדת ביד הנביאים עֵדֹתֶיךָ נֶאֶמְנוּ מְאֹד שלבית המקדש יהיה נאה הקודש גם בעתיד כשתשוב לבנותו לְבֵיתְךָ
נַאֲוָה-קֹדֶשׁ ויתגלה אז
שרק ה' קיים לאורך ימים ולא הרשעה שכלה כחציר[3] ה' לְאֹרֶךְ יָמִים:
[1] והנהרות והים הם גם משל מקריעת ים סוף והירדן.
[2] וכמו שאמר במזמור הקודם "ואתה מרום לעולם ה'".
[3] פרוש נוסף: מקולות מים רבים – יותר מקול הרשעה של הגויים הרבים בגלות שנמשלה למים יהיה גדול וחזק שברם כשתגאל אותנו. ועל ידי זה יתגלה שבאמת גם בגלות וגם בגאולה אתה גדול במחשבתך המורמת. ולכן הדברים היחידים הקבועים שאפשר לסמוך עליהם כדי להבין מה יהיה הם הניסים שהיו בעבר שהעדת לנו עליהם בתורה, ושהקדושה עוד תופיע בעתיד בבית המקדש ששם מתאים לה לשכון, ונדע שה' פועל לאורך כל ההיסטוריה כדבר אחד.